Niesamowita Podróż Wśród Chmur (Meksyk)

Przejazd z Palenque do San Cristobal de las Casas trwał ze 3 h dłużej niż powinien (czyli koło 9 godzin), bo jakieś drogi były pozamykane i trzeba było jechać na około. Nie martwiliśmy się jednak zbytnio, bo śliczne góry, przez które przejeżdżaliśmy, wszystko nam wynagrodziły.

meksyk_gory_chiapas2

Siedzimy więc w autobusie i podziwiamy cudne widoki, bo miasto, do którego zmierzamy położone jest w górach. Mkniemy po krętych drogach, a na około tylko przepiękna, nieograniczona zieleń i ogromne góry. Od czasu do czasu mignie jakies rancho z bawołami. Od czasu do czasu miniemy jakiś samochód. A tak to tylko długie trawy, w których chowają się węże i masa drzew, które pewnie kryją bardziej niebezpieczne zwierzęta – w końcu jesteśmy w dżungli. 🙂

meksyk_gory_chiapas5Muszę być wariatką, bo w moich oczach nie pojawia się strach, kiedy zbliżamy się do krawędzi drogi i od przepaści dzieli nas kilkanaście centymetrów, a my szybko śmigamy dalej – ja cieszę się jak szalona, widząc urwisko pod nami. 😉 Tak samo było w Maroko, kiedy jechaliśmy stromymi drogami i tak mało dzieliło nas od tego, żeby spaść w przepaść, a niektórzy turyści z przestrachem odwracali wzrok w drugą stronę.meksyk_gory_chiapas6

meksyk_gory_chiapas4

Gdzie się człowiek spieszy

Tu nie można planować za dużo ani się spieszyć. Autobus jak przyjedzie to przyjedzie. A jak nie, to trzeba czekać. 🙂meksyk_gory_chiapas7

meksyk_gory_chiapas8Wracając z wycieczki do miasta Palenque, stanęlismy gdzieś w środku dżungli, bo naprawiali drogę – naokoło tylko dzika przyroda i zachodzące słońce (więc ciemność nadchodziła) i trzeba było czekać. Lokalsi w ogóle się nie stresowali. Jak trzeba, to czekamy i tyle. 🙂 Jedna z turystek, która z nami jechała, miała autobus za jakieś 2 godziny i była trochę zmartwiona ciągłym czekaniem, ale kierowca busa w ogóle się nie przejmował – przecież zdążymy.meksyk_gory_chiapas9

meksyk_gory_chiapas10

Podobnie było jak jechaliśmy autobusem ADO, o których już wcześniej wspominałam, gdzieś na czerwonych światłach kierowca wysiadł i poszedł do sklepu obok po colę. Nie przejmował się, że zostawił autobus z włączonym silnikiem i otwartymi drzwiami. Na luzie wyszedł po picie i na luzie wrócił. 🙂 Jak włączyło się zielone światło, inni kierowcy po prostu nas wymijali, nikt nie trąbił, nikt się nie wściekał.meksyk_gory_chiapas12

meksyk_gory_chiapas11

Ukryte Miasta

Mówią, że San Cristobal de Las Casas jest przepiękne, że ma niesamowity klimat i coś w tym chyba jest. Napewno leży w niesamowitym miejscu – między górami, w dolinie.

Jadąc z Palenque do San Cristobal napatrzyliśmy się na śliczne góry i doliny. W pewnym momencie byliśmy na około 2 tys. m.n.p.m. Będąc w mieście, widać góry z każdej strony, które ładnie komponują się w krajobraz miejski.

meksyk_gory_chiapas13

meksyk_gory_chiapas14

Tak samo Oaxaca leży w ogromnej dolinie i rozciąga się na bardzo duży obszar, który z każdej strony otaczają ogromne góry. A na około tylko lasy i nieokiełznana przyroda – kto wie, jakie kryje w sobie tajemnice i niebezpieczeństwa. 😉

meksyk_oaxaca

W drodze do Oventik, wioski Zapatystów, mieliśmy wrażenie, że wjeżdżamy w chmury, była to droga do błękitnego nieba. 😉 Z każdą chwilą byliśmy coraz bliżej (szarych wtedy) chmur aż wkońcu zrównaliśmy się z nimi – znajdowaliśmy się na wysokości naszych polskich Rysów – jechaliśmy tam zakręconymi drogami, które wydłużały czas podróży.meksyk_gory_chiapas15

meksyk_gory_chiapas22

Widoki były nie do opisania, to trzeba zobaczyć! Wiele z nich przysłoniały drzewa rosnące przy ulicy, nie dało się więc zrobić zbyt wiele zdjęć – pozostaną one w naszej pamięci. 🙂meksyk_gory_chiapas23

meksyk_gory_chiapas21

Zastanawialiśmy się, czy poniższe miejsce prowadziło do kanionu Sumidero:

meksyk_gory_chiapas16

meksyk_gory_chiapas17

meksyk_gory_chiapas18

meksyk_gory_chiapas19

meksyk_gory_chiapas20

Nisia

Inne posty z okolic:

Jedna myśl na temat “Niesamowita Podróż Wśród Chmur (Meksyk)